söndag 23 maj 2010

23 Maj

Jag blev inspirerade av en artikel..
Sankt Valentin, känner vi ju alla tid. Uppstiftaren av Alla hjärtans dag. Men visste ni att han var en präst som i hemlighet vigde legionärer då kejsare Augustus som de kämpade under förbjöd gifta män i sin armé? För detta blev han senare avrättad, år 272 efter kristus. Men innan de avrättade honom smugglade han ett brev från sin fängelsehåla till vaktens dotter som han förälskat sig i. Ett "Valentin-brev".
Det är ju jättegulligt och så, men jag undrar om det inte är berättelsen hur dessa skitiga och illaluktande, den tidens mest effektiva dödsmaskin, faktiskt fann kärlek under sina fälttåg, som egentligen är vad Alla Hjärtans dag handlar om..

Anyway, dagen idag har varit alldeles superb. Åkte in för att träffa Rönneke, men hon visade sig ha andra planer, så jag dödade eftermiddagen genom att läsa tidningar på pressbyrån och hålla Lillen sällskap medans hon arbetade. Som tack för hjälpen fick jag två för gamla räksmörgåsar, som ändå skulle slängas. Så jag tog mina smörgåsar, min bil och Honungstroll för att åka ut till Evedal och lapa sol. Det var det skönaste jag gjort på flera veckor. Vi pratade föräldrar och vuxenliv, faschinerade, även om det låter helskumt..

Piece.

Och btw, vädret är TOTALY AWEZUM!

Inga kommentarer: